Searching...
17 Ara 2010

Bıttım sabunu

00:05
http://fabulesslyfrugal.com/wp-content/uploads/2010/07/homemade-soap.jpg
 
Mardin’de Ürettiği Bıttım, Melengiç, Badem Sabunları ile Dünyanın Birçok Ülkesinden Sipariş Alan Mehmet Dede’nin Ürettiği Bitkisel Sabunlar Üniversitelerin Araştırma Konusu Oldu.

Mardin’de ürettiği bıttım, melengiç, badem sabunları ile dünyanın birçok ülkesinden sipariş alan Mehmet Dede’nin ürettiği bitkisel sabunlar üniversitelerin araştırma konusu oldu.
Elde üretilen bıttım, melengiç, badem sabunlarını başta ABD olmak üzere Japonya İngiltere, İspanya, Almanya, Arap ülkeleri olmak üzere Rusya’dan bile özel siparişler alınıyor.
Mardin’i ziyaret eden İngiltere Prensi Charles’tan Cumhurbaşkanı ABDullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a ve Arap şeyhlerine kadar birçok yabancı ünlülerin kullandığı sabunun, vücuda çok fayda olduğu vurgulandı.

Mehmet Dede, Japonya’da Tokyo Üniversitesi başta olmak üzere, Norveç, Hollanda, ABD, Almanya, Fransa, İtalya ve Rusya’dan bazı üniversitelerin sabunu araştırma konusu yaptığını belirterek, Türkiye’den de Hacetepe ve Boğaziçi üniversitelerinin sabun üzerinde çalışma başlattıklarını anlattı.

Üniversitelere sabun siparişlerini yetiştirmekte zorlanan 38 yaşındaki Mehmet Dede, “Baba mesleği olarak 20 yıldan beri bu mesleği icra ediyorum. El yapımı olarak tamamen doğal bitkilerden ürettiğimiz bıttım, badem melengiç ve defne sabunlarını dünyanın birçok ülkesine özel sipariş üzerine gönderiyorum. Bazen sipariş yetiştirmekte zorlanıyorum. Bahar ayında doğal ortamdan topladığımız bıttım, melengiç, bademleri kendi elimizle yağlarını çıkartıyoruz. Hiçbir katkı madde kullanmadan tamamen doğal ortamda üretiyoruz. Bu konuda sabunlarımın her türlü tahlil ve araştırılmasına da hazırım. İddia ediyorum. Benim ürettiğim sabunları dünyada hiç kimse üretemez. Çünkü işin sırrı bende.” dedi.

Mardin’i ziyaret eden birçok ünlünün kendisinin ürettiği sabunlardan sipariş verdiğini vurgulayan Dede, “Mardin’i 2004 yılında ziyaret eden İngiltere Prensi Charles bile bıttım sabunu aldı. Hala da İngiltere’den özel olarak sipariş edilen bıttım sabunu gönderiyorum. Prens Charles’ten sonra Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Cumhurbaşkanı ABDullah Gül’e de bıttım sabunu gönderdim. Ayrıca geçtiğimiz günlerde Mardin’e gelen Japonya büyük elçiliği görevliler benden bıttım sabunu alarak ülkelerine gönderdiler. Şu sıralar birçok Arap ülkesinden yoğun bir bıtım sabunu talebi var. Özellikle Arap şeyhlerin yoğun ilgi gösterdiği bıttım sabuna olan talebi karşılamaya çalışıyoruz. Atölyemizde bir çok gence iş imkanı da sağlıyoruz.” dedi

Bıttım sabununun tamamen doğal ürünlerden oluştuğu için hiçbir yan etkisi bulunmadığını dile getiren Mehmed Dede, “Sabunumuz Mardin’e kente gelen bütün yerli ve yabancı turistlerin aradığı ürün haline geldi. Bin bir derde deva olarak tabir edilip, herkese tavsiye edilen bıttım sabununu kendi küçük el yapımı imalathanemizde oluşturduğumuz farklı kalıplarla üretiyoruz. Sabun yabani fıstık (bıttım) yağı, melengiç karışımından yapılıyor. Bu 2 bitki dışında kesinlikle başka katkı maddelerinin karışımı yapılmıyor. Aynı zamanda kepeği, deri dökülmelerini ve saç dökülmelerini önleyici faktöre sahip. Bıttım sabunu, bölgede ‘Botan sabunu’ olarak bilinmektedir. Sabunun asıl vatanı, Mardin Botan bölgesidir. Bu bölge, Mardin’den Şırnak’ın Cizre ilçesine kadar yayılmaktadır. Tamamıyla doğal ürünlerden üretildiği için yan etkisi bulunmuyor. Saçları besliyor ve yumuşak hale getiriyor. Saç dökülmesini önlüyor ve beyaz saçlara doğal güç vererek, siyahlaşmasına neden olmaktadır. Şu anda bıttım sabunundan sonra melengiç, badem, fıstıktan sabun üretimine geçtik. Bu ürünlerden de çok kaliteli sabunlar ürettik. 50 santimetre boyunda 40 santimetre ebadında olan bıttım sabununu üretmek için 1 hafta boyunca çalışıyorum. Yani anlaşılacağı gibi, bu sabunu üretmek, maharetin yanında sabır da gerektiriyor.” şeklinde konuştu.

(Cihan Haber Ajansı)
 

0 yorum:

Yorum Gönder